Alla inlägg under juli 2009

Av Josefina Nyman - 31 juli 2009 12:06

Jag jobbar natt hela helgen.

Kl 21,15 - 07,15.

Av Josefina Nyman - 31 juli 2009 12:05

.. bara 13 dagar kvar. :)


Av Josefina Nyman - 30 juli 2009 21:32

14 dagar kvar.






Love you Babe!

Av Josefina Nyman - 30 juli 2009 21:24

Idag bjöd jag och Micke Emelie, Anita & Kes, Ulla & Håkan på middag, det stod grillat på menyn. Det bjöds på vitlöksmarinerad kyckling, klyftpotäter med chilikrydda, grillad halloumiost, tzatsiki och sallad. Det vart superb! Gott som bara den. Alla var mätta och belåtna ;)


Vi hade bjudit Emelie's föräldrar också, men dom var bortbjudna så dom kunde inte komma. Tanken med middagen var att ha en "avskedsmiddag" eftersom att dom åker på söndag. Och i helgen jobbar jag ju natt, så vi kanske inte kommer hinna ses någonting. Men för mig spelar det inte så stor roll egntligen, eftersom att det är bara två veckor kvar tills jag ser dom igen. Men det spelar ju stor roll för dom andra som inte får se dom föräns nästa sommar.


Huh, ikväll har vi skrattat så vi fått ont i ansiktet :) Ni vet hur det är.

Av Josefina Nyman - 30 juli 2009 08:52

God morgon gott folk!

Solen skiner och så långt som jag ser ut från mitt fönster så ser jag inte ett enda moln på himlen. Det betyder att det vankas goväder idag.


Nu sitter jag och väntar på att klockan ska slå tio, då affärerna öppnar. På Lördag ska vi på bröllop, så jag hade tänkt köpa en present till det nygifta.

Och så får jag ju inte glömma, att jag måste in på coop och handla en massa mat till i kväll då det ska grillas med Emelie och gänget.


Jag funderar om jag kanske måste ta en vagn då jag ska och handla, jag ska ha en hel del och det lär inte rymmas i en korg. Då måste jag ha två korgar.

Det är ju som dumt att ha två proppfulla korgar som blir skittunga. Näh, det får nog bli en kundvagn. Men det blir ju som lite udda det då istället, för jag brukar aldrig använda vagn då jag far och handlar. Näh, det får bli en korg.. eller två.. eller ja, kanske tre.


När jag har handlat så måste jag skynda mig hemåt med all mat så att det inte ruttnar. Ni vet väl att det är rötmånad?!


Sen. när allt är fixat ska jag fara mot rian och lägga mig i solen med min bok.


Av Josefina Nyman - 29 juli 2009 16:46

Vilken dag det varit idag. Har härjat runt i Kalix med Ida. 


Vi tänkte fara och sola i bjumis idag, så vi for och handlade lite frukt och loka. Sen åkte vi mot bjumis. Först såg det ju lite dystert ut. Men när vi legat där på stranden två minuter så spricker molnen upp och solen kommer fram. Huh! Varmt vart det. Jätte skönt.


Efter att vi varit på bjumis och käkat en massa frukt och solat så for vi innåt stan igen. Vi kollade in hamnen och sedan for vi till kiosken och rättade min trisslott.


Efter att vi varit på stan så gick vi hemåt Ida igen, satt på balkongen och surrade. Sedan visade hon mig vad hon köpt då hon varit bortrest.


Det var min dag det. Hur har din dag varit? :)

Av Josefina Nyman - 27 juli 2009 09:44

Work today, 14 - 21.45

Av Josefina Nyman - 27 juli 2009 09:26

I Fredags jobbade jag kväll, så direkt jag slutat så brummade jag iväg till Rian. Där var det ostkväll i partytältet. Nästan hela släkten var samlad. Så där satt vi och hade det trevligt.


På Lördagen bestämde vi oss för att fara till Torneå, Emelie har inte vart och sett den nya gallerian så vi åkte dit. Jag, Micke, Emelie och Madde. Vi gick i affärerna och till sist på alko.
Sedan for vi till Max och käkade en sallad till Lunch.

Micke hade någon idé att han skulle ha nå krokar från Ikea och ville så hemskt gärna fara dit, så efter att vi ätit for vi till Ikea.


Vi hade en tid att passa på lördagen, så efter att vi gått igenom Ikea så åke vi mot Rian igen.

Kl 18,00 var den årliga Laxsoppan uppdukad, så alla satt sig i partytältet och vräkte i sig av den goda soppan.

Till efterrätt hade jag gjort två rabarberpajer, och dom gick åt som smör i solsken. På 5 minuter från att dom var framdukade var dom slut.. Haha..


Efter allt ätande, så bastade vi och njöt av bad och några kalla.


På Söndagen följde jag och micke med till morfar, för att hälsa på. Han vart nog glad att vi kom. På eftermiddagen tog vi oss en promenad, jag, micke och emelie gick mot börjelsbyn. Det blev en promenad på en timma och 25 minuter.

Och efter middagen satt vi oss i soffan, bänkade framför en krigsfilm. Hela gänget.


Vilken helg det har varit :D



Ovido - Quiz & Flashcards