Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Josse kockar ;)

Av Josefina Nyman - 29 september 2009 15:45

JAH! Idag är det jag som ska kocka i köket. Micke ville bestämt ha köttfärssås och pasta till middag idag och han ville att jag skulle göra det för att han tyckte det vart så gott sist jag gjorde det. Så idag blir det köttfärssås och pasta till middag.
Självklart så vet ni ju också hur snäll jag är, så jag tänkte dela med mig av mitt recept på min köttfärssås.

Detta behöver ni för 2 personer.
Köttfärs, ca 400 g.
Färska champinjoner, 4-5 st.

En burk med Créme Fraiche - vitlök, 200 g.
Passerade tomater, 350 g.
En vitlök.
En stor gul lök(eller två små).


Kryddor:

Tabasco
Salt
Svartpeppar
Paprika pulver


Börja med att fräsa den hackade löken, men det skivade champinjonerna. Salta och peppra. Låt det sedan fräsa tills löken och champinjonerna fått färg och blivit mjuka. Ta sedan av från plattan, sätt det på ett fat på sidan av.
Börja sedan med att fräsa köttfärsen, salta och peppra.
När färsen är färdig, så blandar du i löken och champinjonerna. Häll ner det passerade tomaterna och créme fraichen.
Pressa i en till två vitlökar(efter egen smak).
Blanda om och tillsätt någon droppe av tabasco och krydda med svartpeppar, paprika pulver och ev. mera salt.


Smaka av och servera med bandspagetti - Mmmh, Så gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefina Nyman - 13 november 2009 15:59

Ni har väl kollat in min nya blogg?! ;)

Av Josefina Nyman - 26 oktober 2009 11:44

som sagt så har jag bytt upp mig, kom till min nya blogg istället.www.sarajosefinanyman.blogg.se ...

Av Josefina Nyman - 9 oktober 2009 15:53

åh jag hatar bloggagratis.se nu fan byter jag till en normal blogg.se vi ses hej då! ...

Av Josefina Nyman - 9 oktober 2009 15:40

Svar: Halluomi kan man både grilla och steka :) Det blir bara annorlunda smak när man steker, det ger mer smak nästan ;) Men det är minst lika gott att grilla! ...

Av Josefina Nyman - 8 oktober 2009 11:21

Jag kan inte annat än bli riktigt förbannad. Jag mailade min lärare för 8 dagar sen, men jag fick inget svar. Så nu i början av veckan har jag jobbat tre dagar, och jag har inte haft möjlighet att ringa henne.Så idag på morgonen passade jag på att ri...

Ovido - Quiz & Flashcards