Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Till Ronja!

Av Josefina Nyman - 1 oktober 2009 08:36

Oj vad tiden går fort, nyss var det ju Måndag. Ibland så springer tiden bara iväg, och det är precis vad den gjort nu.
På Måndag åker Ronja till Teneriffa. Hon ska jobba som träningsinstruktör, i 6 månader. Detta är en stor dröm för Ronja och det här är något som hon verkligen vill göra och jag är glad att hon gör detta, att hon verkligen tar chansen och åker iväg för att jobba, att hon uppfyller sin dröm!


Jag vaknade tidigt idag, så jag slog på datorn och satt mig här. Jag slog på spotify och lyssnade på låten som Erik sjöng igår i Idol ---> Is it true - Yohanna.
Så när jag slog på låten, så slog tanken mig plötsligt, att Ronja åker på Måndag. Man har som inte riktigt fattat ännu att hon ska åka. Att det är så snart.. tårarna kom. Det gick som inte att hålla emot.
Jag är ju som sagt jätteglad för Ronja, men samtidigt när jag tänker att hon ska åka iväg och kommer inte hem förens om ett halv år så känns det så himla jobbigt.
Man kommer sakna hennes närvaro, hennes högljudda skratt, hennes inpuls-"vi käkar lunch idag", hennes myskvällar, hennes galna "träningsvisningar". Allt, jag kommer sakna allt som har med Ronja att göra.


Jag vet att ett halv år går fort, och många som läser detta nu tycker att jag är jätte löjlig som skriver detta. Men det tycker inte jag, Ronja är en kompis som står mig nära och då känns det tomt när hon inte kommer vara här.



       



Ronja är en person som ALLTID är glad, hon sprider glädje runt om kring sig. Ett halv år kommer gå fort, hoppas jag. Jag kommer sakna varje dag då Ronja inte är här.


Jag önskar henne all lycka med detta jobb, det är ju hennes dröm och det tycke jag att hon ska uppfylla också. Vi ses ju när du kommer hem.



 
 
Ronja

Ronja

1 oktober 2009 17:54

Åh sötnos, gud vad gullig du är ; ) Får tårar i ögonen, kommer sakna dig så himla mkt med ; D Huu vi syns sista gången på lördag... PUSS PUSS

http://ronjiiss.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefina Nyman - 13 november 2009 15:59

Ni har väl kollat in min nya blogg?! ;)

Av Josefina Nyman - 26 oktober 2009 11:44

som sagt så har jag bytt upp mig, kom till min nya blogg istället.www.sarajosefinanyman.blogg.se ...

Av Josefina Nyman - 9 oktober 2009 15:53

åh jag hatar bloggagratis.se nu fan byter jag till en normal blogg.se vi ses hej då! ...

Av Josefina Nyman - 9 oktober 2009 15:40

Svar: Halluomi kan man både grilla och steka :) Det blir bara annorlunda smak när man steker, det ger mer smak nästan ;) Men det är minst lika gott att grilla! ...

Av Josefina Nyman - 8 oktober 2009 11:21

Jag kan inte annat än bli riktigt förbannad. Jag mailade min lärare för 8 dagar sen, men jag fick inget svar. Så nu i början av veckan har jag jobbat tre dagar, och jag har inte haft möjlighet att ringa henne.Så idag på morgonen passade jag på att ri...

Ovido - Quiz & Flashcards