Alla inlägg under september 2009

Av Josefina Nyman - 29 september 2009 15:45

JAH! Idag är det jag som ska kocka i köket. Micke ville bestämt ha köttfärssås och pasta till middag idag och han ville att jag skulle göra det för att han tyckte det vart så gott sist jag gjorde det. Så idag blir det köttfärssås och pasta till middag.
Självklart så vet ni ju också hur snäll jag är, så jag tänkte dela med mig av mitt recept på min köttfärssås.

Detta behöver ni för 2 personer.
Köttfärs, ca 400 g.
Färska champinjoner, 4-5 st.

En burk med Créme Fraiche - vitlök, 200 g.
Passerade tomater, 350 g.
En vitlök.
En stor gul lök(eller två små).


Kryddor:

Tabasco
Salt
Svartpeppar
Paprika pulver


Börja med att fräsa den hackade löken, men det skivade champinjonerna. Salta och peppra. Låt det sedan fräsa tills löken och champinjonerna fått färg och blivit mjuka. Ta sedan av från plattan, sätt det på ett fat på sidan av.
Börja sedan med att fräsa köttfärsen, salta och peppra.
När färsen är färdig, så blandar du i löken och champinjonerna. Häll ner det passerade tomaterna och créme fraichen.
Pressa i en till två vitlökar(efter egen smak).
Blanda om och tillsätt någon droppe av tabasco och krydda med svartpeppar, paprika pulver och ev. mera salt.


Smaka av och servera med bandspagetti - Mmmh, Så gott.

Av Josefina Nyman - 29 september 2009 12:45

JAAAA!!! The Hills Börjar igen 29 september. Woho! Fan vad jag längtar.
*Tänker efter ett tag*
Men är det inte typ.. är det inte 29:onde idag?
*Röd i ansiktet*
Jo fasen, det är de ju.

Av Josefina Nyman - 29 september 2009 10:26

Är ni precis som jag, har för fet eller för torr hud, köpt en massa produkter som inte hjälpt? Sån är jag, jag har rätt fet hudtyp, och emellanåt så blir jag super torr istället. Jag har provat det mesta inom hudvård för mitt ansikte, men faktiskt så har inget hjälpt. Jag provade till och med dom lite dyrare produkterna, och det var inget för min hudtyp heller. Men en dag, då jag var med Ida & Jane på stan, så gick vi förbi apoteket. Så jag kikade vad dom hade för produkter, typ ansikstvätt och hudlotion och liknande för ansiktet. Jag hittade nå ansiktstvätt och hudlotion, från Cliniderm, det var ett rimligt pris och man fick mycket för pengarna så jag tänkte att jag provar väl det då.

Jag kan säga att jag har inte ångrat mig en enda dag sen dess. Jag har provat nu dessa produkter i ca tre veckor, och jag är super nöjd.


 


Deep Cleansing Mousse 89:-, Matifying Skin Tonic, 89:-, Matifying Day Lotion 105:-



Matifying Skin Tonic är ansiktsvatten, den brukar jag padda i ansiktet med en bommulsrondell först, den tar bort allt smuts. Sen tvättar jag med Deep Cleansing Mousse, som tar bort allt smuts samt smink, den funkar jätte bra även om du vill ha den som sminkborttagning. Sist avslutar jag med Matifying Day Lotion, den mjukgör ansiktet och tar bort blanka partier, den efterlämnar en mjuk och len känsla.


Dessa produkter är rosa, och dom är för fetare hy. Dessa prodykter finns även i grönt, och dom är för torr hy.


Jag har tyvär inget före bild, över hur jag såg ut innan  jag började med produkterna. Men jag kan säga att, dom som känner mig, vet hur hemsk jag sett ut i ansiktet. Jag har haft massor med finnar, porer och varit väldigt flottig i ansiktet i stort sett hela tiden. Men sen jag börjat me dessa produkter, så har jag fått ett mycket finare utseénde.

Om man nu kan säga så.

Jag rekomenderar verkligen dessa produkter från Cliniderm.


 


Så här ser jag ut efter att jag använt produkter från vliniderm, i ca 3 vekor. Snacka om skillnad!


Av Josefina Nyman - 28 september 2009 16:38

För några dagar sedan, skrev jag om att jag vill fixa mina naglar. Nu är det sagt och gjort. Jag gjorde dom i Lördags innan jag skulle till Ronja på fest, och jag vart riktigt nöjd faktiskt. Suprfina vart dom om jag får säga det själv.

Fast jag fuskade lite, jag gjorde inga gelé naglar eller så utan det blev bara ett par vanliga som jag limmade på, färdigmålade med franskmanikyr. Men det vart superfint iaf.

Om man har riktigt otur, som jag brukar ha ibland, så brukar jag få massa luftbubblor under nageln, och då blir det vita fläckar som syns igenom den på-limmade nageln. Och det kan ja säga, är inte så snyggt.

Men denna gång hade jag super tur istället, inga luftbubblor alls.

Jag brukar måla mina naglar som jag limmar på, med ett glansigt nagellack, eller så brukar jag använda en väldigt ljus rosa. Men denna gång använde jag ett glansigt nagellack, från Scratch Nails. Jag tycker att det blir snyggare så, och så är det ett smart sätt att dölja eventuella luftbubblor ;)



Vad tycks? ;)





Av Josefina Nyman - 28 september 2009 15:46






Avskeds fest hos Ronja, 26/9 -09

Vi som var där.


  

   


 


Ronja, Carre, Kajsa, Josefina(Jag), Ida, Linda & Lisa


   


 




Av Josefina Nyman - 28 september 2009 06:35

Det blev ingen uppdatering av bloggen för min del igår, men det var inte för att jag var bakis. För jag vet att det är de ni tror. Men jag gjorde en massa andra saker och hade bokstavligen inte tid med att blogga.

Nå, Lördagen blev ju som intressant. Jag hade en massa att göra i Lördags och var jätte taggad för festen hos Ronja, men jag höll ut till halv tolv då jag gick hem med magen i behåll. Jag har ju haft problem med magen en längre tid, och för några år sen hade jag magsår. Så det är väl det som spökar nu igen. Nå iaf, jag fick jätte jätte ont i magen och jag började må illa. Så jag tänkte det, jag går inte ut och betalar inträde för att vända på klacken i dörren och sen gå hem. Nej tack. Så jag gick hem(till ida) då dom andra gick ut. Jag hade då roligt hos Ronja iaf.


Huh, nu.. plugga.



Av Josefina Nyman - 26 september 2009 08:28

Nu på morgonen har jag varit och lämnat Micke i Rian, han ska iväg till .. vad det nu hette, har glömt bort igen. Han ska iaf och fiska med några kompisar. Så han skulle göra i ordning det sista innan dom far.

När jag sen skulle fara hemåt igen, så tjatade han så innerligt på mig att när jag kommer hem så ska jag lägga mig och sova en stund så att jag orkar ikväll. Jag vet själv att jag kommer inte orka med nå fest om jag är vaken från klockan sex på morgonen till två på natten, om jag inte sover något där emellan. Men jag var så tjurig och sa -"Ojoj, jag har så mycket att gör idag" Men det tycker inte Micke, han säger att tjejer är knepiga när det gäller att att gå ut eller när det gäller fest. Så nu ska ni få se vad jag ska göra hela dagen innan jag far till Ida. Sen har jag inte sagt heller, att jag måste fara hemifrån senast halv tre-tre.

Vi ska laga mat hemma hos Ida innan vi far till Ronja, för man bör ju äta ordentligt om man ska orka partaija sen, så det är därför jag ska ha med mig mat.


Detta ska jag ha med mig:

- Jeansjacka

- Svart klänning

- Strumpbyxor

- Underkläder

- Skor

- Täcke + kudde

- Kamera

- Pengar

- Väska

- Smink

- Locktång

- Ansiktstvätt

- Parfym

- Deo

- Tandborste

- Kyckling

- Mango chutney

- Matlagningsgrädde


Detta ska jag göra under dagen:

-Ta upp kyckling, låta tina - Check

- Raka benen - Check

- Fixa naglarna

- Ta täcket från gästsängen

- Ta ut pengar - Check

- Köpa fotskydd till skorna - Check


Och Micke vill att jag ska sova fram till lunch, hahaha...


Av Josefina Nyman - 25 september 2009 11:10

Jag satt och kollade en av mina favorit bloggar, Stina-Lee. Och så såg jag nå bilder från när hon var på salongen och fixade sina naglar. Det såg så härligt ut, bara få sitta ned och njuta. Hon skriver att hon går till salongen och fixar naglarna, för att hon vill ha lite tid för sig själv och att det är ren vardagslyx. Hon njuter av varje sekund!

Jag vill också gå till salongen, få mina naglar fixade. Få njuta och sen känna att självförtoendet är på topp varje dag då man har fina fräscha naglar.

För ett bra tag sen, gjorde jag mina egna naglar av gelé, och jag kan ju säga att det inte är det enklaste. Jag är kanska duktig, om jag får säga det själv, på att fixa naglar och hålla på med färg och frisyrer då det gäller hår. Men när det gäller att bygga egna gelénaglar, så är det inte så enkelt som man kan tro. Det går ju bättre efter några gånger, då man provat sig fram. Det är billigare att fixa egna naglar hemma, men det känns lyxigare att få göra det på en salong, att få unna sig det.

Jag vill kunna gå till en salong och får unna mig att fixa naglarna. Jag har sen några år tillbaka fastnat för det här med nagelförlängning och allt som har med frisering att göra, och jag har tänkt många gånger att jag ska läsa till nagelterapeut eller frisör för att det är något jag brinner för och vill jobba med. Men det är inte så bara det heller.

Så istället vill jag gå till en salong, njuta, unna mig något lyxigt och få fina fräscha naglar. Förstå vilken underbar känsla.



 


 


Visst ser det härligt ut?!



Ovido - Quiz & Flashcards